Ryosukeの洋楽和訳

Thank U for watching! 洋楽の和訳をアーティストの情報を交えながら書いてます。自分の英語の勉強の為と、この世界に沢山ある素敵な曲を色んな人に知って欲しい そういう願いを込めて始めました。※古い記事だと和訳の質が悪いものがあります。絶賛更新中ですのでどうか目を瞑って下さい... 無断転載×

Bruno Mars - Talking To The Moon 歌詞&和訳


Bruno Mars - Talking To The Moon [Official Lyric Video]

Bruno MarsのTalking To The Moonを和訳

f:id:ryosuke-5861:20201220021358j:plain

Bruno Jupiter...?

月に向かって話す事が最近多いので和訳します。そんな深い意味はありません。

歌詞&和訳

I know you're somewhere out there
Somewhere far away
I want you back, I want you back
My neighbors think I'm crazy
But they don't understand
You're all I had, you're all I had

もう君は何処かへ行ってしまったんだ
何処か遠くの場所へ
戻って、帰ってきてほしいんだ
周りの人は僕がおかしくなったと思ってる
奴らに僕の気持ちがわかるもんか
君は僕の、僕の全てだったんだ


At night when the stars light up my room
I sit by myself

星空の明かりが僕の部屋を照らす夜に
僕は独りで座って


Talking to the moon
Tryna get to you
In hopes you're on the other side, talking to me too
Or am I a fool, who sits alone, talking to the moon?

月に向かって話しかけるんだ
君にこの思いが届くように
君も同じように僕に話しかけてると願ってる
独りで月に向かって話しかけてるなんて馬鹿みたいだよな


I'm feeling like I'm famous, the talk of the town
They say I've gone mad
Yeah, I've gone mad
But they don't know what I know
'Cause when the sun goes down, someone's talking back
Yeah, they're talking back, oh

有名人になった気分だ、町中で噂になってる
奴らは僕を狂ってるって言うんだ
狂った奴だって
けど、奴らには僕の気持ちなんて分かる訳がないんだ
だって、太陽が沈んだ頃に誰かが話しかけてくれるって
誰かが返事をしてくれるんだ


At night when the stars light up my room
I sit by myself

星の光が僕の部屋を照らす夜に
独りで座って


Talking to the moon
Tryna get to you
In hopes you're on the other side, talking to me too
Or am I a fool, who sits alone, talking to the moon?

月に向かって話しかけるんだ
君にこの気持ちが伝わる様に
君も同じように話しかけていると願ってる
馬鹿みたいだよな、独りで月に向かって話しかけるなんて


Do you ever hear me calling?
Oh-oh-oh, oh-oh-oh
'Cause every night, I'm talking to the moon

君には僕の声が聞こえるかい?
だって、僕は毎晩月に話しかけてるから


Still trying to get to you
In hopes you're on the other side, talking to me too
Or am I a fool, who sits alone, talking to the moon?

まだ君に想いを届けようとしてる
今でも君が同じように僕に話しかけてると願ってる
独りで月に向かって話しかけてるなんて馬鹿みたいだよな


Oh-oh
I know you're somewhere out there
Somewhere far away

君はもう僕のそばにはいないんだ
遠く何処かへ行ってしまったんだ