Ryosukeの洋楽和訳

Thank U for watching! 洋楽の和訳をアーティストの情報を交えながら書いてます。自分の英語の勉強の為と、この世界に沢山ある素敵な曲を色んな人に知って欲しい そういう願いを込めて始めました。※古い記事だと和訳の質が悪いものがあります。絶賛更新中ですのでどうか目を瞑って下さい... 無断転載×

James Arthur - Say You Won't Let Go 歌詞&和訳


James Arthur - Say You Won't Let Go

Thr X Factorが生み出したイギリスのシンガーソングライターJames ArthurのSay You Won't Let Goを和訳

f:id:ryosuke-5861:20201224100211j:plain

波乱な人生を送ったJames...

全英3週連続1位を獲得したSay You Won't Let Go。本当に歌詞が素敵なので訳しました。この曲Billboardでトップ10位入りするの遅かったんですが、2016年の年間チャートで11位になったらしいですね。さすがです。

歌詞&和訳

I met you in the dark
You lit me up
You made me feel as though
I was enough
We danced the night away
We drank too much
I held your hair back when
You were throwing up

暗闇の中で君と出会った
君は僕を照らしてくれて
僕は君といると
とても満足してた
一晩中踊って
お酒も沢山飲んだ
君が吐いている時
僕は君の髪をつかんでた


Then you smiled over your shoulder
For a minute, I was stone cold sober
I pulled you closer to my chest
And you asked me to stay over
I said, I already told ya
I think that you should get some rest

そしたら、君が肩越しに笑ったんだ
僕の酔いがさめて
君を僕の胸に引き寄せた
君は「泊ってもいい?」って言うから
僕は「そのつもりだったよ」って言ったんだ
君は少し休むべきだと思ったから


I knew I loved you then
But you'd never know
'Cause I played it cool
When I was scared of letting go
I knew I needed you
But I never showed

僕は君に恋してるってその時気づいたんだ
でも君はそれに気が付かなかった
僕はずっと冷静を装っていた
君に捨てられるのが怖かったんだ
君の事が必要だったのに
表に出さなかった


But I wanna stay with you
Until we're grey and old
Just say you won't let go
Just say you won't let go

でも君と一緒に居たいんだ
僕たちが白髪になる時まで
ただ「離れないよ」って言ってほしいんだ
「ずっと一緒にいる」って


I'll wake you up with some breakfast in bed
I'll bring you coffee
With a kiss on your head
And I'll take the kids to school
Wave them goodbye
And I'll thank my lucky stars for that night

君の事を起こして朝食をベッドに運んでいく
コーヒーも持っていくよ
キスも君のおでこにするんだ
そしたら、子供たちを学校に送るんだ
「いってらっしゃい」なんて手を振ってさ
そして、毎晩自分の幸せに感謝するんだ


When you looked over your shoulder
For a minute, I forget that I'm older
I wanna dance with you right now, oh
And you look as beautiful as ever
And I swear that everyday you'll get better
You make me feel this way somehow

君の事を肩越しに見た時に
歳を重ねてきている事さえ忘れていた
僕は今ここで君と踊りたいんだ
君の事が今でも凄い綺麗に見えるんだ
きっとこれからも日を重ねるたびに綺麗になっていくから
こうして君と一緒にいると、そう思えてくるんだ


I'm so in love with you
And I hope you know
Darling your love is more
Than worth its weight in gold
We've come so far my dear
Look how we've grown
And I wanna stay with you
Until we're grey and old
Just say you won't let go
Just say you won't let go

君の事を本当に愛しているんだ
君がそれに気づいてくれてるといいな
君が僕に送ってくれる愛は
金よりも価値があると思うんだ
やっとここまで来たんだ
僕らがどれだけ成長したか見返してごらん
僕は君とずっと一緒に居たいんだ
僕たちが白髪になる時まで
ただ「どこにも行かないって」って言ってほしいんだ
「離れないよ」って


I wanna live with you
Even when we're ghosts
'Cause you were always there for me
When I needed you most

君とどこまでも一緒に居たい
たとえ幽霊になっても
だって君はいつも僕の傍にいてくれるから
君の事を必要としてた時に


I'm gonna love you till
My lungs give out
I promise 'til death we part like in our vows
So I wrote this song for you
Now everybody knows
That it's just you and me
Until we're grey and old
Just say you won't let go
Just say you won't let go

ずっと君の事を愛するんだ
息を引き取るときまで
僕達が死を別つときまで愛するって約束する
だから僕はこの曲を君の為に書いたんだ
きっともう皆知ってると思う
この曲は僕達の為の曲だって
僕達が歳を重ね白髪になるまで
ただ言ってほしいんだ「あなたから離れない」って
「ずっと一緒にいる」って


Just say you won't let go
Oh, just say you won't let go

ただ「離れないよ」って言ってほしいんだ
「ずっと一緒にいる」って