Ryosukeの洋楽和訳

Thank U for watching! 洋楽の和訳をアーティストの情報を交えながら書いてます。自分の英語の勉強の為と、この世界に沢山ある素敵な曲を色んな人に知って欲しい そういう願いを込めて始めました。※古い記事だと和訳の質が悪いものがあります。絶賛更新中ですのでどうか目を瞑って下さい... 無断転載×

ILLENIUM, X Ambassadors - In Your Arms 歌詞&和訳


www.youtube.com

アメリカ生まれのDJ/プロデューサーIlleniumと、同じくアメリカ生まれのロックバンドX Amvassadorsのコラボ曲In Your Armsを和訳

f:id:ryosuke-5861:20220403233512j:plain

Illenium

f:id:ryosuke-5861:20220403233642j:plain

X Ambassadors

Illeniumの曲の中でも私が特に大好きなこの曲。X Ambassadorsの得意とするスローペースのメロディーと、Illeniumのメロディー、そしてX AmbassadorsのボーカルSam Harrisの声が最高にマッチしています。正に最高な曲です。


www.youtube.com

勿論ZeddとのTransmissionも、KygoとのUndeniableも良いですが、この曲にはかないません。それ程この曲は私の性癖にくる曲なのです。

歌詞&和訳

Never seen Mona Lisa up close
But I've seen perfection under your clothes
Yeah, we fell in love and we built a home
Though we may never see the streets of Rome

モナリザをこの目で見た事は無い
でも君の服の下でこの世の完璧な物を見た
僕達は恋に落ちて、家庭を創り上げた
これから先ローマに行く事は決してないだろう


And I hope it’s okay
'Cause the unknown is on its way

でもきっと大丈夫さ
だってこれから先起こる事は誰にも分からないから


If I died in your arms, that's right where I’m supposed to be
You know I'm not afraid as long as you're next to me
So tell me, will you hold me when the curtains close?
If I died in your arms, that's right where I'm supposed to be

もし君の腕の中で死ぬ事が出来たら、それが僕の定めなんだ
君が傍にいてくれるなら僕には恐れる事なんて何一つ無いよ
だから教えてよ、僕の人生が終わってしまう時 君は抱きしめてくれる?
もし君の腕の中で死ぬ事が出来たら、僕に悔いは何一つ残らないよ


Yeah, we may never sleep under Northern Lights
But I've seen the stars flicker in your eyes

僕達はオーロラに照らされて寝た事は一度もない
でも、君の瞳の中で光が消えたのを見た事があるんだ


And I hope it's okay (It's okay)
’Cause the unknown is on its way

でもきっと大丈夫さ
だってこれから先の物語は自分の手で描くんだから


If I died in your arms, that’s right where I'm supposed to be
You know I’m not afraid as long as you're next to me
So tell me, will you hold me when the curtains close?
If I died in your arms, that's right where I'm supposed to be

もし君の腕の中で死ぬ事が出来たら、それが僕の定めなんだ
君が傍にいてくれるなら僕には恐れる事なんて何一つ無いよ
だから教えてよ、僕の人生が終わってしまう時 君は抱きしめてくれる?
もし君の腕の中で死ぬ事が出来たら、僕に悔いは何一つ残らないよ


(It’s okay, it's okay)
If I died in your arms, that's right where I'm supposed to be
(It's okay)
(It's okay)

君の腕の中で死ぬなら、きっとそれが僕の運命なんだよ


Lay me down in the ground by my hometown, girl
We, we never leave, but it feels like we've seen the whole world
A thousand cheers when the tears on your parents' roof
Forget my fears every time that I'm under you
All along, all I needed was you
So I swear, I'm not scared when it's over

もし僕が死んだら、僕の故郷に僕を埋めておいて欲しい
僕達はずっと一緒だった、それなのに世界の全てを見てきた気がするんだ
君の家で数えきれない程の喜びの涙を流したよね
君といると何もかも忘れられるんだ
初めからずっと僕に必要だったのは君だけだったんだ
だから誓うよ、僕は死なんて恐れないさ


If I died in your arms, that's right where I'm supposed to be
You know I'm not afraid as long as you're next to me
So tell me, will you hold me when the curtains close?
If I died in your arms, that's right where I'm supposed to be

もし僕が死んだとしても、それが君の腕の中だったら悔いはないよ
君が傍にいるなら恐れる事なんて何一つ無いんだ
だから言ってよ、"あなたの物語が終わってしまう時は抱きしめてあげる"って
もし君の腕の中で死ぬ事が出来たら、それが僕の定めなんだ