Ryosukeの洋楽和訳

洋楽,EDMの和訳中心にちまちま書いてます

Matthew Koma - Suitcase 歌詞&和訳


Matthew Koma - Suitcase (Lyric Video)

ZeddのFind You,SpectrumやTiestoのWasted,Written In Reverse、HardwellのDare You,AfrojackのKeep Our Alive,Illminateなどなど

色々なDJとフューチャリングをしている歌手"Matthew Koma"から新たなシングルがリリース

Matthw KomaはEDMの売れっ子ボーカルとして有名ですが、こんな恋愛ソングもお勧めです。

 

実はCarly Rae Jepsenの彼氏だったりもします。

 

 

Find You [feat. Matthew Koma & Miriam Bryant]

Find You [feat. Matthew Koma & Miriam Bryant]

  • アーティスト: ゼッド
  • 出版社/メーカー: Digital Distribution Palestinian Territory Occupied
  • 発売日: 2014/01/29
  • メディア: MP3 ダウンロード
  • この商品を含むブログを見る
 

 ↑この曲は映画ダイバージェントの主題歌として有名ですね

 

Wasted [feat. マシュー・コーマ]

Wasted [feat. マシュー・コーマ]

 

 

 

Written In Reverse [feat. マシュー・コーマ]

Written In Reverse [feat. マシュー・コーマ]

 

 ↑この曲はマジでオススメです。

HardwellとTiestoとMatthew Komaのコラボ。

彼女と別れた後に聞いて泣きました。

 

Keep Our Love Alive

Keep Our Love Alive

 

 

 

Dare You(Radio Edit)

Dare You(Radio Edit)

 

 

 

Spectrum

Spectrum

 

 

ここら辺で曲の紹介も終えて(マタスルヨ)。。。

 

歌詞&和訳

You look like Sundays with my ex
Sit at breakfast with your arms across your chest
Like a cross you were my trust around her neck til it hung her

あなたは僕から見るとまるで日曜日のように見えるよ
胸の向こう側に腕を向けて座って朝食を食べているあなた
まるで彼女の首という十字架に吊るされるように、そこには僕の信頼があったんだ

 

My baby she was clinically obsessed
Our identity was physical but less
Every now and then her noise Inside my head re-entered

僕のベイビーは臨床的に執着していたんだ
僕たちは少なくとも肉体的関係だった
今では僕の頭の中に彼女の声が再び入ってくるよ


She said I remember loving you all of the good shit and all the bad shit too
I remember hating you For all the right things you never tried to do
I remember needing you Call me an addict, to your elastic moods
I'm packing every memory that we made in a suitcase

彼女は僕に"あなたにすべての良いたわ事,悪い事を愛することを覚えているよ"と言ったんだ
僕はあなたを憎む事を覚えてる
僕はあなたが必要だということを覚えてる。心が弾むような気分で僕を中毒者と呼んでくれ。
僕は二人で作ったスーツケースの中に思い出を詰めておくよ


You're on a train I used to wreck
With the bullets of the least of my respect
I wish there was a shot I could regret But there isn't

あなたは電車に乗っている
僕への尊敬 という銃弾と一緒に
僕はその一撃が後悔する可能性であることを望んでる
けれど、それは違ったんだ


Yea there were tongues I spoke in heat
That I never meant to say, or meant to mean
In the shop or when I see her in my sleep in visions

僕には熱のように語った舌があったんだ
けれどその舌は、僕があなたに言いたいことを決して言わなかった、もしくは一緒にいることの意味しか言っていなかったんだ
僕の夢の中で、店の中で彼女をみたとき


She said I remember loving you all of the good shit and all the bad shit too
I remember hating you For all the right things you never tried to do
I remember needing you Call me an addict, to your elastic moods
I'm packing every memory that we made in a suitcase

彼女は僕に"あなたにすべての良いたわ事,悪い事を愛することを覚えているよ"と言ったんだ
僕はあなたを憎む事を覚えてる
僕はあなたが必要だということを覚えてる。弾むような気分で私を中毒者と呼んでくれ。
僕は二人で作ったスーツケースの中に思い出を詰めておくよ


I know you hate it when I say I'm sorry But I'm sorry Ohh,ohh

僕はあなたが僕の言葉を憎んでいることを知っていたんだ。ごめんなさい


She said I remember loving you all of the good shit and all the bad shit too
I remember hating you For all the right things you never tried to do
I remember needing you Call me an addict, to your elastic moods
I'm packing every memory that we made in a suitcase

彼女は僕に"あなたにすべての良いたわごと,悪い事を愛することを覚えているよ"と言ったんだ
僕はあなたを憎む事を覚えてる
僕はあなたが必要だということを覚えてる。弾むような気分で僕を中毒者と呼んでくれ。
僕は二人で作ったスーツケースの中に思い出を詰めておくよ

 

You look like Sundays with my ex
Sit at breakfast with your arms across your chest
Like a cross you were my trust around her neck til it hung her

あなたは僕から見るとまるで日曜日のように見えるよ
胸の向こう側に腕を向けて座って朝食を食べているあなた
まるで彼女の首という十字架に吊るされるように、そこには僕の信頼があったんだ