Ryosukeの洋楽和訳

Thank U for watching! 洋楽の和訳をアーティストの情報を交えながら書いてます。自分の英語の勉強の為と、この世界に沢山ある素敵な曲を色んな人に知って欲しい そういう願いを込めて始めました。※古い記事だと和訳の質が悪いものがあります。絶賛更新中ですのでどうか目を瞑って下さい... 無断転載×

Tyler Ward - The Hardest Thing 歌詞&和訳


www.youtube.com

アメリカ生まれのシンガーソングライターTyler WardのThe Hardest Thingを和訳

f:id:ryosuke-5861:20220109231423j:plain

Tyler Ward

たまたまTikTokでこの曲を知り、とても、というかかなりやばい程滅茶苦茶歌詞が心に染みたので訳します。本当に純粋な恋愛の曲でまじで好きです。本当に。

歌詞&和訳

A still frames photograph of you and me together
Is all I have of me and you anymore
We were so in love and we thought it'll last forever
But we were torn, by the storm

僕達が一緒に写ってる写真が飾られてて
これが唯一君と僕を繋げてくれてる存在
お互い沢山愛し合って、永遠に続くものだと思ってた
でも突然終わりを迎えたんだ


And I won't forget you
I don't regret you
And the hardest thing in fact to do is live without you
And I wonder why we both walked away
I'm lost without you, still crazy for you
Just turn around, come back
because your smile is overdue
And I miss, I miss you

僕は君を絶対忘れないし
後悔もしない
けど一番辛いのは君無しで生きて行く事なんだ
どうして僕達は違う道を歩んでしまったんだろう
君を失っても、君の事で頭が一杯なんだ
だから、どうか戻ってきてくれないか
君の笑顔をもう一度見たいから
ただ、君が恋しいんだ


If I'd only knew the words to say
that would make you turn around (turn around)
I would say those words to you more than a million times.
It's been forever but
that hasn't changed
what you mean to me.
Can't you see?

もし君と元通りになれる言葉があったら
僕は君にその言葉を何万回も送るよ
あの時間は永遠だったから
君への気持ちは今でも変わらないんだ
分かってくれるだろ


That I won't forget you
I don't regret you
And the hardest thing in fact to do is live without you
And I wonder why we both walked away
I'm lost without you, still crazy for you
Just turn around, come back
because your smile is overdue
And I miss, I miss you

だから、僕は君を絶対忘れない
後悔もしない
けど1番辛いのは君から離れて生きて行く事なんだ
どうして僕達は違う道を歩んでしまったんだろう
君を失っても、君に夢中で仕方ないんだ
だから、どうか戻ってきてくれないか
君の笑顔をもう一度見たいから
ただ、君が恋しいんだ


I'm sorry for all i did,
what i said and things i hid
I'm finally over me
Is that too late for you?
I can't imagine where I'd be
If you would never rescue me
You gave me hope to live
And I need you

僕が今までしてきた事や
言った事、隠した事を全て謝るよ
やっと僕には分かったんだ
でも、君にとっては遅すぎたみたいだ
僕は今頃どうなっていたんだろう
もし君が僕を救ってくれていなかったら
君が僕に希望を与えてくれたんだ
だから、君が必要なんだ


I won't forget you
I don't regret you
And the hardest thing in fact to do is live without you
And I wonder why we both walked away
I'm lost without you, still crazy for you
Just turn around, come back
because your smile is overdue
And I miss, I miss you

僕は絶対君を忘れないし
絶対後悔もしない
けど君無しで生きて行く事が1番辛いんだ
どうして僕達は違う物語を歩み始めてしまったんだろう
君を失ってから、君の事で頭が一杯なんだ
だから、どうか戻ってきてくれないか
君の笑顔は僕の宝物だったから
ただ、君が恋しいんだ