Ryosukeの洋楽和訳

Thank U for watching! 洋楽の和訳をアーティストの情報を交えながら書いてます。自分の英語の勉強の為と、この世界に沢山ある素敵な曲を色んな人に知って欲しい そういう願いを込めて始めました。※古い記事だと和訳の質が悪いものがあります。絶賛更新中ですのでどうか目を瞑って下さい... 無断転載×

Matthew Koma - One Night 歌詞&和訳


Matthew Koma - One Night (Official Music Video)

アメリカ生まれのシンガーソングライターMatthew KomaのOne Nightを和訳

f:id:ryosuke-5861:20170623205902j:plain

若いですねぇ...



f:id:ryosuke-5861:20170623205953j:plain

老けましたねぇ...

 

いつもEDMボーカルをする彼ですが、こんな歌も歌っちゃいます。
EDM以外で彼の曲を思い浮かべるのならば、この曲が真っ先に思い浮かびますね

歌詞&和訳

You think you're the new sexy,
In a white Mercedes that bends me to the grave.
You make casual messy,
And all materials posses you like a slave,
You're custom made.
Don't take this swim, for more than it is.
It's one night, one night, one night.

君は自分の事を少しセクシーになったと思ってる
君の白いベンツは僕を墓へと向かわせるよ
君は周りが汚くても平気なんだ
まるで奴隷みたいになってるよ
君は誰かの頼みで作られたんだ
これ以上僕の気持ちを揺らさないでくれ
あの日の、あの日の、あの日の夜のことだった


Chew my love, under your tongue,
Like it's your bubble gum, you're blowing bubbles
Till the taste is gone.
You're coming over for the night,
Just one night, one night, one night.

どうか僕の愛を君の舌と絡まさせててくれ
まるで君が噛んでる風船ガムみたいにさ
その味がなくなるまでね
君は次の夜を待っているんだ
あの日の、あの日の、あの日の夜をね


Chew my love, under your tongue,
Like it's your bubble gum,
Just spit me out when it becomes more than fun.
Cause I'm comin over
For the night, just one night, one night.

どうか僕の愛を君の舌と絡まさせててくれ
まるで君が噛んでる風船ガムみたいにさ
もっともっと楽しい気分になったら僕を吐き出していいよ
なぜなら、僕はあの日の、あの日の、あの日の夜に来るからね


Conversation is violent,
Baby you're too digital, arbitrated physical.
But keep me under your ceiling,
Cause your concrete shipping in, crumbling like grease on me, oh no.
Don't take this swim, for more than it is.
It's one night, one night, one night.

暴力的な会話だ
君は機械みたいになってる
けど僕は君の元に居続けるよ
なぜなら、君の固まった体はとても弱くて、僕のせいで砕けちゃうからね
あの日の、あの日の、あの日の夜のことだった


Chew my love, under your tongue,
Like it's your bubble gum, you're blowing bubbles
Till the taste is gone.
You're coming over for the night,
Just one night, one night, one night.

どうか僕の愛を君の舌と絡まさせててくれ
まるで君が噛んでる風船ガムみたいにさ
その味がなくなるまでね
君は次の夜を待っているんだ
あの日の、あの日の、あの日の夜をね


Chew my love, under your tongue,
Like it's your bubble gum,
Just spit me out when it becomes more than fun.
Cause I'm comin over
For the night, just one night, one night.

どうか僕の愛を君の舌と絡まさせててくれ
まるで君が噛んでる風船ガムみたいにさ
もっともっと楽しい気分になったら僕を吐き出していいよ
なぜなら、僕はあの日の、あの日の、あの日の夜に来るからね


Now, I'll pull you in close.
It's a sweet and sour high.
When you promise not to try,
If I promise that I'd lie
We can drink the punch for this one last time,
Just one more last time.

今僕は君の隣にいる
甘くて、酸っぱい匂いがするよ
君がもうやらないと約束したとき
僕は嘘をついたんだ
僕らは最後の時間に二人で乾杯してお酒を飲んだんだ
だから、もう一回、また前みたいに楽しもうよ


Chew my love, under your tongue,
Like it's your bubble gum, you're blowing bubbles
Till the taste is gone.
You're coming over for the night,
Just one night, one night, one night.

どうか僕の愛を君の舌と絡まさせててくれ
まるで君が噛んでる風船ガムみたいにさ
その味がなくなるまでね
君は次の夜を待っているんだ
あの日の、あの日の、あの日の夜をね


Chew my love, under your tongue,
Like it's your bubble gum.
Just spit my out when it becomes more than fun.
Cause I'm comin over
For the night, just one night
One night, one night, one night
One night, one night, one night.

どうか僕の愛を君の舌と絡まさせててくれ
まるで君が噛んでる風船ガムみたいにさ
もっともっと楽しい気分になったら僕を吐き出していいよ
なぜなら、僕はあの日の、あの日の、あの日の夜に来るからね


Just spit me out when it becomes more than fun.

もっともっと楽しい気分になったら僕を吐き出してくれ