Ryosukeの洋楽和訳

洋楽,EDMの和訳中心にちまちま書いてます

OneRepublic , Seeb - Rich Love 歌詞&和訳


OneRepublic & Seeb - Rich Love (Lyrics / Lyric Video)

アメリカ出身の5人組人気ロックバンド"OneRepublic"と、ノルウェー出身の三人組DJ"Seeb"がコラボ!!!!

f:id:ryosuke-5861:20170715002127j:plain

↑OneRepublic

↓Seeb

f:id:ryosuke-5861:20170715002220j:plain

OneRepublicは先日アルバム"Oh My My"を出しました
その中から二曲"Kids"と"Let's hurt tonight"
この二曲はYoutubeにMVも投稿されて人気な曲となりました


OneRepublic - Kids


OneRepublic - Let's Hurt Tonight

 

Mike Posner - I Took A Pill In IbizaのRemixを出してから飛び跳ねるように注目度を浴びるようになったDJ"Seeb"
前にOneRepublic"Kids"のRemixもしていました
個人的にはEd Seeran"Castle On The Hil"のRemixも好きです


Mike Posner - I Took A Pill In Ibiza (Seeb Remix) (Original Video) Subtitulado En Español


OneRepublic, Seeb - Kids


Ed Sheeran - Castle on the Hill (Seeb Remix)

歌詞&和訳

I remember talking and drinking what we could find
Burnin' all those candles and stayin' up through the night
We'd make reservations for the places we know we'd never try
But then oh, we found some rich love

俺は覚えてる。二人で飲んで一緒にこれから先何を探せるかを話したんだ
ロウソクを全部燃やして長い夜を過ごしたんだ
俺達は知ってるけど、まだ行った事が無い店をを予約したんだ
それで、俺達は幸せな愛を見つけたんだ


I remember feeling broke as a bottle of wine
I didn't move to the city to count all my pennies and worship the Hollywood sign
She'd say, "hey man, nice to meet you."
But she'd take it in one last time
And I know, cause I found some fake love

俺はワインのボトルを壊した時に何を感じたかを覚えてるよ
俺は持ってる全てのお金を数えてハリウッドの看板へと向かったんだ
彼女は言った"やぁ! 会えて嬉しいわ!"と
でも、彼女はこれが俺達にとっての最後の時間だと分かってくれていたんだ
それで俺は分かったんだ。俺は偽りの愛を探していたと。


Ooh, broke as a bottle of wine
Ooh, but drink with you all damn night
Ooh, I'm not trying to trade love
Cause if we don't find money
Then what we got honey is just enough
We got some rich love

ワインのボトルを割った様に俺達は崩れていったんだ
君と一緒に飲んであの夜を過ごしたんだ
俺は彼女を好きになろうとも、愛されようとも何も考えてなかったんだ
もし俺達が裕福な暮らしを手に入れてなかったら
そしたら、俺達は大切な人を見つけただけで十分だったんだよ
俺達は幸せな愛を手に入れたんだよ


She'd say, "hey man."
She'd say, "hey man, nice to meet you."
She'd say, "hey man, nice to meet you."
But she'd take it in one last time and I know

彼女は言った"やぁ!"と
彼女は言った"やぁ! 会えて嬉しいわ!"と
彼女は言ったんだ"やぁ! 会えて嬉しいわ!"と
でも俺は知ってる。彼女はこれが俺達にとっての最後の時間だと知っていたんだ


Do you remember dancing? The parties out in the yard?
We would piss off the neighbors
They'd eventually call the cops
And I was saving up for something, hoping life would finally start
Cause oh, we had some new love

君はダンスを踊った事を覚えてる?庭でやったパーティーだったよね?
俺達はきっと隣のヤツを怒らせていたよね
アイツ結局警察に電話を掛けやがった
それで俺は最後には人生をもう一度始めるためにお金を貯めたんだ
そう。俺らは新しい愛を手にしたんだ


Ooh, broke as a bottle of wine
Ooh, but drink with you all damn night
Ooh, broke as a bottle of wine
Cause if we don't find money
Then what we got honey lifts it up
We got some rich love

ワインのボトルを割ったように俺らは壊れたんだ
君と一緒に飲んで夜を過ごしたんだ
ワインのボトルを割ったように崩れたんだ
もし俺達が裕福な暮らしを手に入れてなかったら
そしたら、俺達は大切な人を見つけて、最高の気分になるんだ
俺達は幸せな愛を手に入れていたんだ


She'd say, "hey man."
She'd say, "hey man, nice to meet you."
She'd say, "hey man, nice to meet you."
But she'd take it in one last time and I know

彼女は言った"やぁ!"と
彼女は言った"やぁ! 会えて嬉しいわ!"と
彼女は言ったよ"やぁ! 会えて嬉しいわ!"と
でも俺は知ってる。彼女はこれが俺達にとっての最後の時間だと知っていたんだ


We're broke as a bottle of wine
Oh, we're broke as a bottle of wine
Said, we're broke as a bottle of wine
We're broke as a bottle of wine
Broke as a bottle of wine
We're broke as a bottle of wine
Cause if we don't find money
Then what we got honey lifts it up
We got some rich love

俺達はワインのボトルが割れた様に壊れていったんだ
そうだ。ワインのボトルを俺達は壊した
言ったんだ。俺達はワインのボトルを割った様に崩れたと
俺達はワインのボトルを割ったんだ
ワインのボトルを割った様に壊れたんだ
俺達はワインのボトルを割ったときの様に壊れてしまったんだ
もし裕福な暮らしを手に入れてなかったら
そしたら、俺達は大切な人を見つけて、とてもいい気持ちになるんだ
俺達は幸せな愛を手に入れていたんだ


She'd say, "hey man."
She'd say, "hey man, nice to meet you."
We're broke as a bottle of wine
We're broke as a bottle of wine
Cause if we don't find money
Then what we got honey lifts it up
We got some rich love

彼女は言った"やぁ!"と
彼女は言った"やぁ! 会えて嬉しいわ!"と
俺達はワインのボトルが割れた様に壊れていったんだ
俺達はワインのボトルが割れた様に壊れていってしまったんだよ
もし俺達が裕福な暮らしを手に入れてなかったら
そしたら、俺達は大切な人を見つけて、気分が高まるんだ
俺達は幸せな愛を手に入れていたんだよ


We're broke as a bottle of wine
Broke as a bottle of wine
We're broke as a bottle of wine, bottle of wine
We're broke as a bottle of wine
We're broke as a bottle of wine
Cause if we don't find money
Then what we got honey lifts it up
We got some rich love

俺達はワインのボトルが割れた様に壊れていったんだ
ワインのボトルが割れた様に壊れたんだ
俺達は崩れていってしまったんだ、ワインのボトルを割った様に
俺達はワインのボトルの様に壊れていったんだ
俺達はワインのボトルを割ってしまったみたいだ
もし俺達が裕福な暮らしを手にしてなかったら
そしたら、俺らは大切な人を見つけて、最高の気分になるんだ
俺達は幸せな愛を手に入れたんだ