Ryosukeの洋楽和訳

洋楽,EDMの和訳中心にちまちま書いてます

Matthew Koma - Dear Ana 歌詞&和訳


Matthew Koma - Dear Ana (feat. Jai Wolf)

またまたMatthew Komaから一曲

この方はほんとに声が透き通ってる感じがして、私的にはめっちゃ好きです。ラブです。

 

歌詞&和訳

I can't keep faking it
I smile real wide with a mouth of diamonds
But the shine is counterfeit
When we're dressed in white, we're in Halloween outfits
Obsessed with protecting you
Your trigger's worth dreaming, a price possession
I spend hours perfecting you
'Til you're bigger than me on my knee's reflection, praying

 

僕はそれを偽り続けることはできないんだ
僕の笑顔はとても大きな口でダイヤモンドみたいな輝き
でも、その輝きは偽りなんだよ
私が白い服をハロウィンの仮装で着たとき
あなたを守ることに夢中だったんだ
あなたの引き金は価値がある。まるで夢を見るようにね
僕はあなたをカンペキにさせるように時間を過ごすよ
あなたが私に膝まづいて祈り続けるような大物になるまでね

 

 

Dear Ana, I can't live without you
But it's killing me to keep you alive
And dear Ana, I'm afraid to out you
I know your secrets and you know mine
And you have carried me away
For too long
You have carried me away
Now I'm gone
Now I'm gone

 

親愛なるアナ。僕はあなた無しでは生きていけないよ

でも、それはあなたが生き続けるために僕を殺しているんだ

そして、親愛なるアナ。僕はあなたを怖がっているんだよ

僕はあなたの秘密を知っていて、あなたも僕のことを知ってる

とても長すぎるんだ

あなたは僕の全てを持ち去って行ってしまった

もう僕は戻ってこない

もう僕は戻ってこない

 

 

I know I keep saying it
That tomorrow's last time, we'll be last and final
And I keep engraving it
When I climb the pearl gates, I recite your Bible
Obsessed with believing you
You're a sweet 16, blowing out my candles
And I'm tired of needing you
Going dizzy with dreams that evolve and cancel

 

僕はそれを言い続けるとどうなるかを知っている

明日の最後の時間、それは私達の本当の終わりなんだ

僕はその時間を刻み続ける

僕が天国へ続く門を登ったとき、僕はあなたの聖書を読むんだ

僕はあなたを信じ続けることに夢中だ

あなたが16歳の頃、僕のキャンドルを吹き飛ばしたんだ

そして、僕はあなたを必要としてることに疲れたんだ

進化して、夢を見て、めまいがした

 

 

Dear Ana, I can't live without you
But it's killing me to keep you alive
And dear Ana, I'm afraid to out you
I know your secrets and you know mine
And you have carried me away
For too long
You have carried me away
Now I'm gone
Now I'm gone

 

親愛なるアナ。僕はあなた無しでは生きていけないよ

でも、それはあなたが生き続けるために僕を殺しているんだ

そして、親愛なるアナ。僕はあなたを怖がっているんだよ

僕はあなたの秘密を知っていて、あなたも僕のことを知ってる

とても長すぎるんだ

あなたは僕の全てを持ち去って行ってしまった

もう僕は戻ってこない

もう僕は戻ってこない

 

 

You're my best friend, you're my weakness
You're my angel, yoou're my demons
You're my virgin in a black dress
I'm on my knees again for you

あなたは僕の親友だ、けど僕の弱点でもあるんだよ

あなたは僕にとっての天使だ、けど僕にとっての悪魔でもあるんだよ

あなたは僕にとって黒いドレスを着た処女だ

僕はあなたの為にまた膝まづいているんだよ

 

 

Dear Ana, I can't live without you
But it's killing me to keep you alive
And dear Ana, I'm afraid to out you
I know your secrets and you know mine
And you have carried me away
For too long
You have carried me away
Now I'm gone
Dear Ana, now I'm gone

 

親愛なるアナ。僕はあなた無しでは生きていけないよ

でも、それはあなたが生き続けるために僕を殺しているんだ

そして、親愛なるアナ。僕はあなたを怖がっているんだよ

僕はあなたの秘密を知っていて、あなたも僕のことを知ってる

とても長すぎるんだ

あなたは僕の全てを持ち去って行ってしまった

もう僕は戻ってこない

親愛なるアナ。もう僕は戻ってこないんだよ

 

 

Dear Ana
Dear Ana
Dear Ana, I can't live without you
Dear Ana
Dear Ana
Dear Ana, I can't live without you

 

 

親愛なるアナ。

親愛なるアナ。

親愛なるアナ。僕はあなた無しでは生きていけないよ

親愛なるアナ。

親愛なるアナ。

親愛なるアナ。僕はあなた無しでは生きていけないよ